CRM platform | Toepassing – CRMsystemen.nl

CRM platform

  • Wat is een CRM platform?
  • Redenen om gebruik te maken van een CRM platform.
  • Meer weten over CRM of het selecteren van een oplossing? CRM kennisbank

Een goed CRM platform heeft topprioriteit als u de komende jaren staande wilt blijven in een economie waarin de concurrentie toeneemt, de loyaliteit van klanten afneemt, nieuwe spelers in korte tijd de markt kunnen veroveren en uw klanten in toenemende mate zelf bepalen hoe u aan hun wensen kan voldoen. Zonder goed functionerend CRM platform loopt u het risico de boot te missen. Lees hier 19 argumenten en aspecten die de noodzaak voor een moderne oplossing voor customer relationship management bevestigen.
Alle CRM kennis bij elkaar

Wat is een CRM platform?

Een CRM platform is het totaal van ICT oplossingen dat u in staat stelt customer relationship management optimaal uit te voeren. Centraal staat moderne CRM software. Die wordt zo nodig aangevuld met tools voor bijvoorbeeld marketing automation, e-mail marketing, klantdata management, customer intelligence en IP tracking.

19 redenen om gebruik te maken van een CRM platform

    1. CRM verbetert aantoonbaar de productiviteit, de winstgevendheid en het succes van uw organisatie. Voor de realisatie daarvan gebruikt u een CRM platform.

    2. Met een CRM platform verwerkt u alle klantcontacten per telefoon, mail, social media of chat op één centrale plaats. Door alle klantgegevens te bundelen maakt u minder fouten, kunt u data eenvoudiger met elkaar in verband brengen en ontdekt u meer nieuwe salesmogelijkheden.

    3. In de benadering van klanten en prospects gaat het in toenemende mate om een volledig beeld van wie zij zijn en wat zij willen. Dit wordt het 360-graden beeld van uw klant genoemd. Met een moderne CRM oplossing beschikt u daarover.

    4. Met een centraal CRM platform laat u verschillende afdelingen beter samenwerken. Dit heeft direct positieve gevolgen voor de productiviteit. U voorkomt eigen, aan afdelingen gebonden methoden en bestanden, die een efficiënte samenwerking verhinderen.

    5. Met betere informatie over klanten en inzicht in de salesstatus kunt u alle stappen in uw saleproces beter volgen en uitvoeren. De kans op succesvolle sales neemt daardoor toe.

    6. Steeds meer bedrijven boeken succes met goed georganiseerde CRM toepassingen. Ook uw concurrenten zitten niet stil, zetten het in en behalen daar concurrentievoordeel mee. Niet tijdig nadenken over een actueel CRM platform kan leiden tot een lastig overbrugbare achterstand.

    7. Klantloyaliteit is geen vanzelfsprekendheid meer. In een paar muisklikken is uw klant bij uw concurrent en doet daar zaken mee. Een optimale controle op en aansturing van uw eigen verkoopkanaal is essentieel.

    8. De klant bepaalt alles: wie mag leveren, wanneer er geleverd moet worden en hoe de afhandeling daarvan is. Om daaraan te voldoen moet u over de juiste CRM tools beschikken.

    Klantgericht ondernemen

    Verstandig CRM kiezen?
    Lees dit boek!

    9. De uitvoering van de customer journey is bepalend geworden voor de wijze waarop bedrijven hun klanten een optimale klantbelevenis kunnen garanderen en hoe het contact in stand gehouden wordt.

    10. Social media zijn een belangrijkere factor geworden voor klantcontact en online relatiebeheer, naast communicatie via uw website, mail, telefoon, webwinkel of chat. Social media kanalen moeten daarom onderdeel zijn van uw CRM platform.

    11. Uw wijze van klanten en prospects opvolgen, informeren en helpen zijn allemaal onderscheidende factoren geworden. Om potentieel leverancier te worden en te blijven, moet uw klantbenadering doorlopend intensief en van hoog niveau zijn. CRM helpt daarbij.

    12. Marketing automation stelt u in staat uw marketing- en verkoopstrategie optimaal uit te voeren. De integratie van marketing automation met CRM is noodzakelijk.

    13. Leadgeneratie wordt een stuk eenvoudiger. Met een goed CRM platform kunt u sneller en beter leads in kaart brengen en opvolgen.

    14. Als u meer en betere klantinformatie tot uw beschikking heeft en uw klantdata goed beheert, kunt u sneller nieuwe verkoopkansen zien. Cross selling en up selling leveren u meer resultaat op bij bestaande klanten.

    15. Oude techniek en legacy systemen worden in de loop der tijd vanzelf kwetsbaar en op den duur onbruikbaar. Ook CRM software of ERP software waar uw CRM functionaliteit onderdeel van is. Nieuwe techniek biedt een grotere zekerheid voor beschikbaarheid en koppelbaarheid met andere applicaties. Voor continuïteit is een nieuw CRM platform beter.

    16. Standaard CRM software kan bijna alles wat u wenst. Maatwerk is niet nodig wanneer u overstapt op een nieuwe CRM oplossing. De kosten kunnen beperkt blijven.

    17. Alle CRM applicaties bieden u een veilige cloudoplossing. CRM in de cloud betekent dat u overal waar internetconnectie beschikbaar is, toegang heeft tot klantgegevens. Commerciële processen kunnen daardoor overal uitgevoerd worden. Thuiswerken gaat probleemloos en vanzelfsprekend. Onderweg hebben salesmensen altijd toegang tot het platform. Onderhoud, updates, veiligheid en het oplossen van storingen zijn allemaal de verantwoordelijkheid van de cloudprovider.

    18. Steeds meer organisaties raken doordrongen van de noodzaak om klantgericht te werken en een klant- en datagerichte organisatie te worden. CRM is daar de spil in.

    19. CRM toepassingen zijn schaalbaar. Daarom is het inzetbaar voor alle soorten bedrijven: van de grootste multinationals tot het mkb en zzp-ers. Voor iedereen is er altijd een optimaal passend en betaalbaar CRM platform.

Meer weten over CRM platforms?

Download gratis e-boeken en informatie via de CRM kennisbank
Oriënteert u zich op een CRM oplossing? Gebruik dan de CRM box