CRM leveranciers – Specialisten in CRM oplossingen

  • Voor CRM oplossingen, implementatie, advies en de uitvoering van uw CRM project.
  • Stel hen uw vragen over CRM software, klantgericht werken of sales en marketing automation.
  • Gebruik ook de gratis CRM box of lees onderstaande artikelen, blogs en whitepapers.

 

 
 

Artikelen, blogs en whitepapers

 
 

Vind een CRM leverancier, selecteer uw CRM oplossing

Bij de keuze van nieuwe CRM software gaat het niet alleen om de oplossing zelf, maar ook om de leverancier daarvan. Op deze pagina vindt u informatie van enkele CRM leveranciers, die u inzicht geeft in hun oplossingen, werkwijze, dienstverlening en kosten. Met deze oplossingen is bijna alle CRM functionaliteit realiseerbaar. Het is dan ook zeer aannemelijk dat één of meerdere van deze leveranciers u de best passende oplossing kunnen bieden.

Gratis CRM box: informatiebron, oriëntatietool én selectiehulp

Maak voor het vinden, selecteren en implementeren van een nieuwe CRM oplossing gratis gebruik van de CRM box. De box is een informatiebron, oriëntatietool en selectiehulp in één. U vergroot de kans ermee op een succesvolle implementatie, voorkomt fouten en biedt u de kennis waarmee een betere gesprekspartner bent van leveranciers en adviseurs.

Wat doet een CRM leverancier?

CRM leveranciers zorgt ervoor dat u kunt beschikken over werkende CRM software. Welke diensten daaromheen geleverd worden, verschilt per aanbieder, is afhankelijk van de ondersteuning die u nodig heeft en wordt bepaald door uw keuze tussen CRM in de cloud of een on premise oplossing. Bij on premise wordt de CRM software binnen uw eigen organisatie op uw eigen servers geïnstalleerd. Bij CRM in de cloud maakt u online gebruik van de CRM oplossing en faciliteert de leverancier alle techniek om de software via internet te gebruiken. Bij complexere CRM projecten, of als u zelf minder kennis heeft over het in gebruik nemen van de software en het overzetten van de data, kan het nodig zijn dat de CRM leverancier u daarbij met advies en consultancydiensten helpt. Bij relatief eenvoudige CRM projecten kunt u de implementatie zelf uitvoeren en beperkt de rol van de leverancier zich tot het beschikbaar stellen van de software.

Hoe kiest u een CRM leverancier?

Als u een nieuwe CRM oplossing wilt, begint u met het bepalen welke CRM software het beste past bij uw organisatie, uw commerciële bedrijfsproces, specifieke wensen en eisen en uw budget. Omdat de meeste CRM oplossingen in de basis een vergelijkbare functionaliteit bieden, is de verleiding groot een keuze te maken uit de CRM software die u toevallig kent. Een serieuzer en goed uitgevoerd selectietraject leidt tot betere keuzes, waar uw organisatie meer en langer rendement van heeft. Wat er allemaal komt kijken bij een goed selectietraject en hoe u dit opzet en uitvoert, leest u in de boeken, whitepapers en online informatie van het ICT informatiecentrum hierover. Nog praktischer is dan de CRM box, waarin alle informatie over CRM software en de selectie en implementatie daarvan voor u gebundeld is.

Hoe beoordeelt u CRM leveranciers?

Om een CRM leverancier te kunnen beoordelen spelen diverse aspecten een rol. Enkele voorbeelden daarvan leest u hieronder. De hele lijst vindt u als één van de vele checklist in het Handboek Softwareselectie dat gratis voor u beschikbaar is.

  • Hoe lang bestaat de CRM leverancier?
  • Wat voor soort klanten?
  • Op welke markten is de leverancier actief?
  • Wat zijn de kernactiviteiten?
  • Waarin onderscheidt de CRM leverancier zich?
  • Hoe is de financiële situatie?
  • Welke continuïteit wordt er gegarandeerd?
  • Hoe zijn service en updates geregeld?
  • Hoeveel implementaties en users zijn er al van de CRM software?
  • Hoeveel daarvan in Nederland?
  • Welke Nederlandse bedrijven werken er al mee (referenties)?
  • Wat zijn hun ervaringen?
  • Welke ontwikkelingen zijn er nog te verwachten?
  • Zijn er testresultaten bekend?
  • Is de software een eigen product van de CRM leverancier?
  • Hoeveel kennis heeft de CRM leverancier van uw proces?