CRM advies en hulp | ICT informatiecentrum – CRMsystemen.nl

CRM advies

  • Wanneer heeft u CRM advies nodig?
  • Hoe vindt u een adviseur of consultant?
  • Gebruik de CRM box als u een oplossing of leverancier zoekt.

CRM advies kan voor belangrijk zijn voor het nemen van goede beslissingen, het maken van de juiste keuzes en bij de uitvoering van uw CRM project. Of u advies nodig heeft, hangt af van de complexiteit van uw CRM toepassingen, van uw eigen kennis over CRM software en de toepassingen daarvan en van de tijd die u voor de uitvoering en begeleiding van uw CRM beschikbaar heeft. CRM advies hoeft zeker niet altijd onafhankelijk te zijn. Als het gaat om technische, productgerichte en toepassingsgerichte kennis, kunt u vaak het best om tafel met CRM leveranciers zelf. Zij hebben de beste ervaring met praktijktoepassingen en implementaties.

Waarom CRM advies?

Zoals bij ieder ICT project moeten er ook bij CRM projecten veel beslissingen genomen worden, die uiteindelijk grote invloed hebben op de commerciële processen in uw organisatie. Wie de keuze en implementatie van CRM software uitsluitend ziet als een technisch project rond nieuwe software, mist de unieke kans om met de overgang naar een nieuwe CRM oplossing ook sales- en marketingprocessen te moderniseren. Een CRM project is dan ook maar deels een technisch project. Veel belangrijker is het om en plan te hebben over hoe u CRM in de toekomst wilt inzetten om het rendement van uw sales en marketing te verbeteren. Met als uiteindelijke doel: een klantgerichte organisatie worden die zich onderscheidt van concurrerende aanbieders, die doorlopend in staat is nieuwe klanten te werven en die bestaande klanten duurzaam bindt. CRM en CRM software staan dan ook niet op zich. Als u het ziet als middel om klantgericht te ondernemen, gaat het ook bijvoorbeeld ook om customer experience. CRM advies kan zich dan ook richten op verschillende aspecten:

Selectieadvies – om een goede keuze te maken uit beschikbare systemen.
Technisch advies – over hoe de implementatie en configuratie gerealiseerd wordt
Commercieel advies – over uw ideale salesfunnel en het faciliteren van de customer experience
Business advies – over hoe CRM u helpt uw business uit te breiden