Webbased CRM | Toepassing – CRMsystemen.nl

Webbased CRM

  • Wat is webbased CRM?
  • Voor- en nadelen van webbased softwareoplossingen.
  • Meer weten of een online CRM oplossing selecteren? CRM kennisbank
  • Webbased CRM wordt als aanduiding van customer relationship management software gebruikt in het rijtje van online CRM systemen en CRM in de cloud. Feitelijk worden er met deze verschillende namen dezelfde oplossingen bedoeld. Webbased CRM is de tegenhanger van on premise CRM, waarbij de software niet via internet gebruikt wordt, maar op uw eigen servers draait en door uzelf beheerd wordt. Op de toepassingen, mogelijkheden, voordelen en nadelen van webbased oplossingen geven enkele kennispartners van het ICT informatiecentrum hieronder hun visie.

    Alle CRM kennis bij elkaar

    Mogelijkheden

    Een CRM oplossing waarmee u flexibel via uw browser toegang hebt tot uw klantdata. U logt in via een beveiligde omgeving en kunt uw data snel raadplegen, informatie toevoegen en bijvoorbeeld rapportages maken. Two Visions

    Een webbased CRM systeem biedt gebruikers de vrijheid van flexibel werken. In het geval van webbased hoeft u geen hard- of software te installeren. Uw applicatie draait op een server, bij uzelf of een externe aanbieder, en is altijd en overal benaderbaar via het internet. Uw medewerkers kunnen altijd en overal online via een webbrowser met uw CRM systeem werken, of ze nu op kantoor, onderweg of thuis zijn. BrixCRM

    Webbased CRM systemen bieden geïntegreerde sales, marketing en service oplossingen via het web. De oplossing is ‘in the cloud’, via een webbrowser, beschikbaar. Cegeka

    Voordelen van webbased CRM

    U heeft alleen een internetverbinding en een browser nodig en u heeft overal toegang tot uw CRM. U kunt snel aan de slag en werkt in een bekende omgeving. Two Visions

    Door gebruik te maken van webbased CRM is uw systeem via een webbrowser altijd en overal toegankelijk. De gebruiker is niet meer afhankelijk van een vaste werkplek en kan werken waar hij/zij wil. Een hoop ‘verloren’ uurtjes kunnen zo toch productief worden besteed. Bovendien kunnen documenten en informatie sneller en gemakkelijker worden gedeeld, wat de samenwerking tussen gebruikers ten goede komt. Een ander voordeel van online CRM software is dat u automatisch beschikt over de laatste versie van de software. BrixCRM

    Het grote voordeel van een webbased systeem is dat het altijd en overal toegankelijk is. Verkopers gaan naar klanten en prospects en hebben online alle relevante en up-to-date informatie tot hun beschikking. Cegeka

    Nadelen van webbased CRM

    U bent afhankelijk van de mogelijkheden van uw browser. Het is software in een ander softwarepakket en daarmee zijn ze sterk afhankelijk van elkaar. Daarnaast bent u afhankelijk van een internetverbinding en native software biedt vaak meer functionaliteit. Two Visions

    De grote nadelen van webbased CRM systemen zijn performance (geen internet, geen toegang) en browser compatibiliteit. Een degelijk CRM systeem moet compatibel zijn met elke versie van elk type internet browser. Cegeka

    Meer weten over webbased oplossingen?
    Download gratis e-boeken en informatie via de CRM kennisbank