Mobile CRM | Toepassing – CRMsystemen.nl

Mobile CRM

Mobile CRM betreft de functionaliteit van CRM oplossingen die het gebruik ervan op mobiele apparaten mogelijk maakt, zoals op smartphone, tablet of laptops. Hoewel het begrip enkele jaren geleden nog het bijzondere daarvan aangaf, is het tegenwoordig bijna een vanzelfsprekendheid dat CRM software ook op mobiele apparaten toepasbaar is. Mobile of mobiel CRM geeft serviceteams, salesmedewerkers en marketeers een grote vrijheid overal waar internet beschikbaar is van CRM functionaliteit gebruik te maken. Op de toepassingen, mogelijkheden, voordelen en nadelen van mobile customer relationship management geven enkele kennispartners van het ICT informatiecentrum hieronder hun visie.

Alle CRM kennis bij elkaar

Mogelijkheden

Een CRM oplossing waarin u altijd en overal toegang hebt tot uw klantdata. Een must have voor elke organisatie op dit moment. Door middel van apps kunt u data zowel online als offline raadplegen. Two Visions

Mobile CRM betekent dat de CRM software op elk mobiel apparaat (laptop, tablet en smartphone) te gebruiken is. BrixCRM

Mobile CRM houdt in dat het CRM systeem toegankelijk is via mobiele devices (smartphone, tablet, …) en een specifieke mobiele interface. Dat betekent realtime inzicht en up-to-date informatie ‘on the go’, bij de klant of onderweg. Omdat aanpassingen mobiel kunnen gebeuren, eveneens ‘on the go’, leidt dat tot efficiënter en accurater werken. Cegeka

Mobile CRM

Mobile CRM voordelen

De grote mate van vrijheid om data van klanten waar en wanneer dan ook te delen. Gespreksverslagen, agenda’s, laatste contactmomenten kunnen snel en eenvoudig ingezien of gemaakt worden. Losse notities behoren tot het verleden en u kunt een goede samenwerking tussen de verkoop binnen- en buitendienst tot stand brengen. Two visions

Met mobiele CRM oplossingen zijn gebruikers in staat altijd en overal met een online CRM te werken. In het geval van bijvoorbeeld SugarCRM hebben de desktop en mobiele versies dezelfde interface, waardoor gebruikers geen verschil ervaren in het werken op een pc, laptop, tablet of smartphone. BrixCRM

Mobile customer relationship management is een ‘second skin’ voor sales mensen. Alles wat ze moeten weten is meteen beschikbaar, op een toestel dat in de broekzak past. Cegeka

Mobile CRM nadelen

Te veel software biedt mobiel net te weinig functionaliteit voor een effectief gebruik. Dat laat kansen liggen om tot een optimale samenwerking en verdeling van taken rondom een klant te komen. Daarnaast dient er vaak een goede verbinding nodig te zijn. Two Visions

Er zijn twee grote nadelen aan mobile CRM. Enerzijds is er het probleem van de beveiliging. Een mobile device raak je makkelijk kwijt (verlies, diefstal) en als het niet voldoende is beveiligd, dan ligt ook alle data bij wijze van spreken op straat. Anderzijds kan mobile CRM de work/life balans verstoren. De verleiding of neiging om tijdens privétijd een mobiel toestel te checken, is groot. Cegeka

Meer weten over mobile CRM?
Download gratis e-boeken en informatie via de CRM kennisbank