CRM systemen toepassing | CRM gebruik – CRMsystemen.nl

CRM systemen toepassing

  • Wat is CRM en waarvoor worden CRM systemen toegepast?
  • CRM toepassingen voor sales, marketing automation, customer journey en klantloyaliteit.
  • Download gratis e-boeken en informatie via de CRM kennisbank
  • De oorspronkelijke toepassing van CRM systemen is die voor de registratie van klantgegevens en het succesvol kunnen uitvoeren van klantcontact. Tegenwoordig worden de mogelijkheden van CRM voor een groot deel bepaald door de mogelijkheden die internet biedt voor klantcommunicatie en het ondersteunen van salesprocessen. Maak hier kennis met de verschillende facetten van modern customer relationship management en de technieken die dat mogelijk maken. Zoekt u een nieuwe CRM oplossing, download dan onze gratis e-boeken over CRM systemen of maak gebruik alle gebundelde informatie in de CRM box.

    Alle CRM kennis bij elkaar

    Wat is CRM?

    Om de toepassing van CRM software goed te kunnen begrijpen, staan we eerst stil bij wat CRM nu eigenlijk is. CRM staat voor customer relationship management. Letterlijk vertaald betekent dat het beheer van klantrelaties. In de praktijk gaat het ook om andere relaties; met prospects (die zijn nog geen klant) en leveranciers bijvoorbeeld. Door een goede registratie van klantgegevens en een optimale beschikbaarheid daarvan verlopen commerciële processen met een goede CRM aanpak beter en succesvoller. Tegenwoordig draait CRM om data. Door zoveel mogelijk relevante gegevens over klanten en hun gedrag te registreren, kunt u op het juiste moment klantgedrag in uw voordeel beïnvloeden. Hiermee speelt CRM een belangrijke rol in uw commerciële prestaties, klanttevredenheid en klantloyaliteit. Het vormt dan ook de basis van een succesvolle customer journeys en effectieve sales en marketing automation. Wat is CRM?.

    Belangrijkste toepassingen

    Kijkend naar de functies gaan de toepassingen van CRM systemen verder dan alleen relatiebeheer. CRM kan ook gezien worden in de toepassing ervan voor contactmanagement, strategische marketing, campagnemanagement, direct marketing, telemarketing, verkoopondersteuning, klantenservice, tijdmanagement, workflow management of document management. Lees hier verder over de belangrijkste toepassingen van CRM.

    CRM in de cloud

    Bijna alle CRM systemen worden inmiddels aangeboden cloudoplossing. Hierdoor heeft u overal waar een internetverbinding voorhanden is, toegang heeft tot uw klantgegevens. Bij CRM in de cloud heeft u de software niet meer draaien op uw eigen servers. In plaats daarvan staan de software en uw data bij de provider die uw CRM oplossing host. Bij online CRM systemen hoeft u zich geen zorgen meer te maken over veiligheid en onderhoud. Grote voordeel is dat u overal via internet toegang heeft tot uw CRM systeem en klantdata. Lees hier verder over CRM in de cloud.

    Open source CRM software

    CRM software wordt geschreven in een programmeertaal. Hierin worden alle functies van de software beschreven, zodat het CRM systeem uiteindelijk werkt zoals de bedoeling is. Alle programmeerregels (de programmacode) die voor een CRM systeem nodig zijn, heten samen de broncode. Meestal is deze broncode niet openbaar, zodat u niet zelf ‘onder de motorkap van uw CRM systeem’ kunt kijken en sleutelen. Bij open source CRM software kan dat wel. Hierbij is de broncode vrij beschikbaar. Dan kan in sommige situaties voordelen bieden. Lees hier over de voordelen van open source CRM software.

    Webbased CRM

    Webbased duidt erop dat de CRM software gebruik maakt van het internet en online beschikbaar is. Met webbased CRM software wordt dus hetzelfde bedoeld als CRM in de cloud of cloud CRM software. Lees hier meer over wat webbased CRM is, wat de mogelijkheden ervan zijn en of de voordelen opwegen ten aanzien van de nadelen. Webbased CRM.

    Social CRM en mobile CRM

    Twee andere vormen waarin u van CRM functionaliteit gebruik kunt maken zijn social CRM en mobile CRM. Lees hier wat de eigenschappen daarvan zijn, wat u ermee kunt, wat de voordelen en nadelen zijn en waarom u voor deze oplossingen zou kiezen. Lees hier meer over Social CRM en Mobile CRM.

    Meer weten over de mogelijkheden en toepassingen van CRM systemen?
    Download gratis het e-boek CRM software