Waarop letten in de voorbereiding op CRM pakketselectie?
Het gebeurt dat organisaties een grondige procesanalyse niet nodig achten, omdat er op voorhand van uitgegaan wordt dat geen verbeteringen van het bedrijfsproces mogelijk zijn. Veel bedrijfsprocessen ‘gaan nu eenmaal zo, omdat ze al jaren zo gaan’. Omdat de hele organisatie zich heeft aangepast aan bestaande bedrijfsprocessen wordt het zoeken naar verbeteringen vaak naar de achtergrond gedrukt. Bovendien zitten veel medewerkers van organisaties niet te wachten op veranderingen. Om bedrijfsprocessen goed te analyseren zijn enkele stappen nodig:
- Definieer of herdefinieer het bedrijfsmodel.
- Onderscheid de diverse bedrijfsprocessen.
- Bepaal voor ieder bedrijfsproces doelen.
- Analyseer in welke mate huidige processen aan de doelen beantwoorden.
- Herontwerp bedrijfsprocessen.
- Voer de nieuwe en vernieuwde bedrijfsprocessen in.
- Evalueer de processen en stuur bij.
Uw CRM project zo succesvol mogelijk uitvoeren?
Gebruik alle beschikbare kennis <9.0>
Tekst