CRM demo | Testen van een CRM oplossing - CRMsystemen.nl

CRM demo

Een CRM demo is kort gezegd een demonstratie van wat een CRM oplossing kan betekenen voor de potentiële gebruiker ervan. Aangezien CRM software compact maar ook zeer uitgebreid kan zijn is er enorm veel keuze in de functionaliteiten die gebruikt kunnen worden binnen een CRM pakket, al dan niet toegesneden op de specifieke wensen van de gebruiker. Om nu te kunnen zien wat het gebruiksgemak is van een bepaald CRM systeem bieden leveranciers en aanbieders een zogenaamde CRM demo aan. Vaak na inschrijving op de site van de leverancier en na het achterlaten van gebruikelijke NAW gegevens kan eeen demoversie van de CRM software gebruikt worden. Vaak is de toegang tot deze CRM demo slechts een aantal dagen of weken geldig, voor de vervaldatum zou een gebruiker dan genoeg ervaring met het CRM systeem opgedaan moeten hebben. Door middel van het tonen van de gebruiksvriendelijkheid van de interface, de inzichtelijkheid, mogelijkheden en overige voordelen hopen aanbieders van de CRM software klanten te overtuigen van de meerwaarde. Een CRM demo is dan ook de beste manier om de interesse van een koper te wekken en online de kwaliteiten van de applicaties te laten ervaren.

Mogelijkheden van een CRM oplossing

Een CRM demo kan alle facetten van een CRM systeem belichten. Bijvoorbeeld hoe CRM kan helpen contact tussen de gebruiker en potentiële klanten te bewerkstelligen door het gebruik van social media (Social CRM). Via social media kunnen namelijk grote doelgroepen bereikt worden, denk aan linkedin of Facebook. Een CRM demo kan ook alle mogelijkheden en voordelen laten zien van geautomatiseerd relatiebeheer en een gebruiker gelijk kennis laten maken met de service van de helpdesk. Een gebruiker zal veel vragen hebben in de demofase en de keuze voor een CRM systeem zal mede door de antwoorden die hem worden aangereikt beïnvloed worden. Kort samengevat laat een CRM demo zien hoe tijd bespaard kan worden en de efficiëntie in een organisatie verhoogd kan worden door het gebruik van een CRM oplossing en de mogelijkheden die dit met zich meebrengt. En hoe het gebruik van een CRM systeem dus bijdraagt aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.

Meer over CRM software selecteren

Wat maakt een CRM project succesvol? Wat laat een CRM project mislukken? De voorbereiding, de samenstelling van het projectteam en aanwezige kennis in een organisatie is van grote invloed op het verloop van een CRM project. Dit boekje gaat over welke factoren een nieuw CRM project maken of breken. U kunt het hier als e-boek aanvragen. Uw gegevens komen niet ter inzage van derden.

CRM demo