CRM voor het MKB - CRMsystemen.nl

CRM voor het MKB

CRM voor het MKB is software gespecialiseerd voor het midden- en kleinbedrijf om het contact te optimaliseren tussen klanten en de organisatie. CRM oplossingen bieden diverse opties, zo zijn er programma’s die vergelijkbare producten voor uw klant zoeken en er zijn programma’s die het aankoopgedrag van uw klanten analyseren. CRM voor het MKB concentreert op het analyseren van de behoeften van de klant, zodat u een passend aanbod aan de klant kunt doen. Daarnaast staat CRM voor een kwalitatieve klantenservice. Customer Relationship Management systemen beheren klantgegevens en registreren de momenten dat de klant contact heeft met uw bedrijf. Een goede implementatie zorgt niet alleen voor een tevreden klant, maar ook voor productieve werknemers en een hogere winst.

CRM applicaties

Zoiets wordt geautomatiseerd gedaan door CRM applicaties, software waarmee klantcontacten en de interacties met klanten worden beheerd. In Nederland zijn enkele honderden CRM systemen in gebruik. CRM informatie is essentieel, het beheer van klantrelaties staat centraal in elk modern bedrijf omdat bedrijven die onvoldoende inspelen op de wensen van de klant de concurrentiestrijd verliezen. De informatie vanuit het CRM systeem is niet statisch, er moet voortdurende getoetst blijven worden. CRM informatie bestaat uit relevante gegevens over klanten (bijvoorbeeld adressen), klantcontacten (zoals telefoongesprekken en mailverkeer) en een analyse van die gegevens. CRM informatie kan ook financieel zijn van aard: welke klanten hebben wat opgeleverd? Het bedrijf kan uit alle informatie van het CRM systeem concluderen of het bijvoorbeeld de juiste aanbiedingen en acties heeft uitgevoerd. Klanten kunnen worden geclassificeerd zodat onderscheid kan worden gemaakt tussen meer en minder waardevolle klanten. Zo weet het bedrijf waar bijvoorbeeld het best kortingsacties kunnen worden gegeven.

CRM voor het MKB stelt bedrijven in staat klantgericht te opereren. In de praktijk leidt dat tot een hogere klanttevredenheid, wat goed is voor winst, groei en continuïteit. Een goed Customer Relationship Management pakket betekent een goed klantbeheer. Klantinformatie wordt zorgvuldig opgeslagen en gekoppeld, waardoor de medewerkers kunnen zien welke contacten met de klant er zijn geweest. De aanschaf van CRM bespaart tijd voor het midden- en kleinbedrijf, de administratie is netjes op orde en kansen kunnen beter worden benut. Op basis van de informatie uit het CRM systeem kan men zelfs besluiten bepaalde verliesgevende klanten te weren.

Meer over CRM software

Een uitgebreide uitleg over CRM software, de toepassing ervan en andere aspecten leest u in het gratis boek ‘CRM software’, samengesteld door het ICT informatiecentrum. U kunt het hier als e-boek aanvragen. Uw gegevens komen niet ter inzage van derden.

CRM voor het MKB