CRM leveranciers | Tips en adviezen over kiezen - CRMsystemen.nl

CRM leveranciers

CRM leveranciers zijn leveranciers van bedrijfssoftware waarbij klantgerichtheid centraal staat. Het idee achter deze software pakketten is dat een persoonlijke benadering van klanten ervoor zal zorgen dat de klantrelatie geoptimaliseerd zal worden en klantloyaliteit zal verhogen. Een organisatie zal door deze strategie klanten langdurig aan zich kunnen binden. Het uiteindelijke doel hiervan is het verhogen (maximaliseren) van de winst.

CRM leveranciers bieden veel verschillende soorten CRM software aan. Deze software kan van elkaar afwijken in meerdere opzichten. Zo zijn er uitgebreide en compacte pakketten, die eventueel weer uit te breiden zijn met aanvullende modules. Daarnaast kunnen de verschillende leveranciers software aanbieden die speciaal ontwikkeld is voor een bepaalde branche. Het voordeel hiervan is dat de software bij voorbaat al rekening houdt met specifieke bedrijfsprocessen of producten.

Aanvullende service is belangrijk

Naast de verschillende soorten pakketten zijn die de CRM leveranciers aanbieden, kunnen de leveranciers zelf natuurlijk ook verschillen ten opzichte van elkaar. Zo bieden veel CRM leveranciers naast het CRM software pakket vaak ook nog aanvullende services aan. U kunt dan denken aan standaard of betaalde hulp bij problemen (support), gratis aanvullende updates, ongevraagde hulp/tips of trainingen. De trainingen worden aangeboden (betaald of
als onderdeel van het afgenomen CRM pakket) om de werknemers binnen een bedrijf vertrouwd te laten worden met de CRM software. Training vooraf kan onnodige fouten voorkomen, veel tijd besparen en de meest efficiënte manier van werken realiseren. Een bedrijf kan voordat er overgegaan wordt tot aanschaf ook nog een demonstratie of een demoversie van het product aanvragen. Een demonstratie of demo kan inzicht bieden in welke mate de software aansluit bij het bedrijf en de doelstellingen die het bedrijf aan het product gesteld heeft. Ook dit hoort bij de service van een leverancier en zal per leverancier verschillen in (on)mogelijkheden).

10 belangrijkste stappen bij CRM selectie

CRM leveranciers zullen proberen u te overtuigen dat hun pakket het best aansluit bij uw organisatie. Zorg er echter voor dat uw eigen visie leidend blijft. U kent uw markt, uw organisatie, de mensen en hun werkwijze het beste. Lees in dit whitepaper over de meest belangrijke fasen bij CRM selectie. Download de whitepaper hier gratis.


crm leveranciers