Webbased CRM | Toepassing – CRMsystemen.nl

Webbased CRM

Wat is webbased CRM? Wat zijn de mogelijkheden, voordelen en nadelen? Enkele kennispartners van het ICT informatiecentrum geven u het antwoord.

Mogelijkheden

Een CRM oplossing waarmee u flexibel via uw browser toegang hebt tot uw klantdata. U logt in via een beveiligde omgeving en kunt uw data snel raadplegen, informatie toevoegen en bijvoorbeeld rapportages maken. Two Visions

Een webbased CRM systeem biedt gebruikers de vrijheid van flexibel werken. In het geval van webbased CRM hoeft u geen hard- of software te installeren. Uw applicatie draait op een server, bij uzelf of een externe aanbieder, en is altijd en overal benaderbaar via het internet. Uw medewerkers kunnen altijd en overal online via een webbrowser met uw CRM systeem werken, of ze nu op kantoor, onderweg of thuis zijn. BrixCRM

Webbased CRM systemen bieden geïntegreerde sales, marketing en service oplossingen via het web. De oplossing is ‘in the cloud’, via een webbrowser, beschikbaar. Cegeka

Voordelen van webbased CRM

U heeft alleen een internetverbinding en een browser nodig en u heeft overal toegang tot uw CRM. U kunt snel aan de slag en werkt in een bekende omgeving. Two Visions

Door gebruik te maken van webbased CRM is uw systeem via een webbrowser altijd en overal toegankelijk. De gebruiker is niet meer afhankelijk van een vaste werkplek en kan werken waar hij/zij wil. Een hoop ‘verloren’ uurtjes kunnen zo toch productief worden besteed. Bovendien kunnen documenten en informatie sneller en gemakkelijker worden gedeeld, wat de samenwerking tussen gebruikers ten goede komt. Een ander voordeel van online CRM software is dat u automatisch beschikt over de laatste versie van de software. BrixCRM

Het grote voordeel van een webbased CRM systeem is dat het altijd en overal toegankelijk is. Verkopers gaan naar klanten en prospects en hebben online alle relevante en up-to-date informatie tot hun beschikking. Cegeka

Nadelen van webbased CRM

U bent afhankelijk van de mogelijkheden van uw browser. Het is software in een ander softwarepakket en daarmee zijn ze sterk afhankelijk van elkaar. Daarnaast bent u afhankelijk van een internetverbinding en native software biedt vaak meer functionaliteit. Two Visions

De grote nadelen van webbased CRM systemen zijn performance (geen internet, geen toegang) en browser compatibiliteit. Een degelijk CRM systeem moet compatibel zijn met elke versie van elk type internet browser. Cegeka

Meer over CRM in de cloud

Webbased CRM, online CRM of CRM in de cloud, het zijn allemaal aanduidingen van dezelfde toepassing. Namelijk, dat de software niet meer door uzelf geïnstalleerd en beheerd wordt, maar door de aanbieder van de cloudoplossing. Lees in dit whitepaper meer over CRM in de cloud over de eigenschappen ervan en over de voordelen. U kunt dit whitepaper hier aanvragen.


Webbased CRM