CRM in de cloud | Toepassing CRM systemen - CRMsystemen.nl

CRM in de cloud

CRM in de cloud is de verzamelnaam van alle soorten customer relationship management systemen en oplossingen die online beschikbaar zijn. Over cloud computing, online CRM systemen en de mogelijkheden van de cloud voor CRM software heeft het ICT informatiecentrum diverse publicaties uitgegeven. U kunt deze gratis ontvangen als onderdeel van de CRM box. Op deze pagina kunt u alvast kennismaken met enkele eigenschappen en voor- en nadelen van CRM in de cloud.

Cloud computing

  • Dankzij cloud computing kunt u zich nog meer concentreren op uw kerntaken. Met taken die niet uw eigen vakkennis betreffen, zoals het beheer van software en hardware, hoeft u zich niet bezig te houden.
  • Cloud computing maakt relatiebeheer software die voorheen alleen beschikbaar was voor grote bedrijven, ook beschikbaar voor kleinere organisaties.
  • Cloud computing groeit naar volwassenheid. Steeds minder organisaties zijn er huiverig voor dat hun bedrijfsgegevens ‘buiten de deur liggen’.
  • De cloud biedt extra toegankelijkheid aan CRM systemen via smartphones, tablets, notebooks en desktops. Mobiel gebruik is eenvoudig geworden evenals de integratie met social media.
  • Dankzij de cloud beschikken gebruikers altijd over de meest actuele versies van CRM software.
  • Er hoeft niet meer in één keer geïnvesteerd te worden in dure software. In plaats daarvan is de CRM software op abonnementsbasis beschikbaar.
  • Steeds meer CRM aanbieders bieden hun software inmiddels in de cloud aan.

Uitleg over CRM in de cloud

Een steeds groter deel van alle organisaties die een nieuwe CRM oplossing zoeken, kiest voor CRM in de cloud. In dit whitepaper leest u de uitleg daarover, maakt u kennis met de belangrijkste eigenschappen van cloud computing en leert u de basis van cloud technologie. Ook leest u wat de voor- en nadelen kunnen zijn van CRM in de cloud en met welke aspecten u rekening moet houden bij de keuze ervan. Overweegt u een cloudoplossing? Download dit whitepaper dan hier.


CRM checklist